Tuesday, December 20, 2011

Obsessed Dengan Nancy Ajram



Bukan sebarang obses tau. Just obses dengan muzik or aka lagu. Heheheh. kalau pompuan - pompuan yang HOT pada masa skarang nie tak lain tak bukan adalah K-POP. Malah ramai lelaki yang minat K-Pop. But as for me, sorry.. No room for K-pop for me. Tak boleh masuk la




Well, apapun setiap orang ada minat masing-masing. And bercakap pasal minat nie.. Benda aku paling minat skang nie adalah tak lain tak bukan adalah Arabic Songs. Pelik kan... Cuz aku nie jenis tak layan lagu selain lagu English, and paling benci lagu Hindustan. Entah la kenapa, maybe trauma dengan my sister yang fanatik lagu Hindi and kalau tengah meroyan dengan lagu hindi tue, mesti FULL VOLUME..


Well, actually start minat lagu Arab nie apabila terbaca akhbar Metro dua tahun lepas mengenai penyanyi nombor satu ARAB yang bakal mengadakan konsert di Malaysia. Penyanyi itu ialah Nancy Ajram. Lepas tue, mula lah search kat youtube mengenai singer nie, and terjumpa satu music video by her which title "Ya Salam".


Anehnya, masa tengok music video tue terus terpukau dengan melody lagu tue and suara penyanyi tue. Walaupun tak faham sepatah pun ape yang dinyanyikan Nancy. Well, Arabic music ni sangat menyentuh jiwa, and kalau lagu sedih tue. Memang sedih lah, boleh nangis lah tengok music video dia walaupun tak faham lagu dia. Tapi kita boleh faham dengan jalan cerita nya. And music video arab nie bukan LOW BUDGET macam video artis Malaysia nieh.


Kalau korang nak tahu, betapa popularnya Artis Arab nie. kalau si Nancy Ajram nie keluarkan album baru die. Mostly sale paling rendah adalah 3 JUTA album and sale bagi latest album dia adalah 5 juta keping yang terjual ( Kalah album Britney Spears tau, album Circus Britney pun 3 juta saja tau ). Kalau artis Malaysia, bukan kata 1 juta, 10,000 keping pun susah nak terjual. Well, dah orang Malaysia kaki download PREE. Padanla.. Orang Malaysia nie kalau komplain pandai, lagu tak berkualiti la, apa la. Tapi bila suka satu lagu tue, bukan nye nak beli, tapi download PREE...


Well, berbalik kepada citer tadi. Disebabkan terlampau minat gan si Nancy Ajram nie. Apa lagi aku pun pujukla kawan aku yang study kat Mesir tue supaya beli album si Nancy nie. Katanya dia dah beli kat Virgin Megastore.


Ini adalah list lagu Arab favourite aku: Recommend kat korang gak.
  • Ya Salam - Nancy Ajram
  • Enta Eih - Nancy Ajran
  • Betfakar Fi Eih - Nancy Ajram
  • Ya Tabtab - Nancy Ajran
  • Fi Hagat - Nancy Ajram
And banyak lagi la..Malas nak list.HUHUHU.. nie lak video clip nyer..Incase nak layan la.. Tak nak sudah... Tak pakse pun. By the way, kalau kat my iTunes library nie..Memang dah beratus kali lah dah played. Siap dah bleh nyanyi arabic dah.. Silap haribulan memang jadi penyanyi kat arab lah aku nie.




Video pertama yang buatkan aku jatuh hati gan Nancy Nie..dah la cantik minah Arab nieh.. Buat aku nak cari wife Arab.



Suka dengan lagu and video nie.. Nangis lahhh..hhuhuuhhuhu emo skejap.




Lagu nie bertajuk Fi Hagat. Chorus sangat futuristic. This is her new single.




Balik cuti nie, akan tiba lah mase tuk aku Top Up akaun iTunes aku. Dah siap listkan lagu ape nak beli kat iTunes nie. Budget dalam USD50. Sikit saje tue.. Last month spend dekat USD100 beli lagu kat Itunes store. Aku nie, kalau stakat minat satu dua lagu tak der nyer nak beli satu album. Baik beli lagu tue jer.. USD1.29 per song. Dulu best semua lagu 0.99cents, tapi skang lagu yang HIT semua USD 1.29. Tapi lagu Arab semua 0.99 cents, Yer la, Arabic bukan popular sangat kat USA. Lady Gaga lain la.




Ni la album terbaru si Nancy Ajram yang aku pakse aka mintak kawan di Egypt belikan.Hehehhe, Hit tau album nie, FIRST week masuk market jer dah terjual 1 Juta Unit kat Timur Tengah. 




Kate best fren aku tue. kat sini la dibelinya. Sebagai bukti dia kate plastic Virgin Megastore tue masih disimpan, beserta sticker pricing Virgin lagi.. LOL selamat aku Virgin lagi... (Virgin kah???)


Well, that's all...



1 comment:

elhoub said...

i pun minat gila kat nancy.....sejak tahun 2004 first dgr lagu ah w nos....masa tu x tgk clip video dia lagi...dgr lagu terus minat....sejak tu macam2 lagu dia dok melekat kat kepala ni.....masa tahun 2007 dia nak wat concert tu i siap da tepek poster kat NAC forum tu nancy nak dtg...last2 x jadi frust jer....album dia i ada yang betfakkar fi eih tu....rasa cam kejap je waktu berlalu....

Post a Comment