Monday, January 16, 2012

On The Way Balik Rumah. Yeahhh

SUMPAH BERAT DOEH, MENYESAL AKU TAK SIMPAN DLM STORE


Alhamdullilah, time aku tulis entry  ini aku dah selamat berlibur di rumah. Hehhehe, so pada kengkawan yang still ada kat University tue, gud luck err for yur final exam.



Actually, proses sbelum berangkat balik sangat lah memenatkan, memandangkan aku nie selalu terlupa, so kronik la jugak problem yang aku hadapi. 


So masa tengah kemas luggage tue, aku dah masukkan semua baju yang aku rasa aku x kan guna, so dalam dua luggage besar la jugak, so lepas dah hantar semua luggage masuk store. Aku pun start la packing baju yang aku KONONNYA nak guna masa cuti masuk dalam begpack.


Tanpa aku sedar, rupanya baju yang aku nak guna tue, terlampau la bnyak, so memang aku terpaksa sumbat gak cam mana pun, sampai beg tue sangat berat, kalau galas satu minit pun rasa nak tercabut tulang aku. 


Sampai jer airport kucing, lepas self check - in.. 


Bercakap about self check in nie, actually nie first time aku check in guna phone scanner. Wah, canggih jugak err...ahahah jakun skit.. Tapi juz tuk phone blackberry, android and iphone sahaja. Sbelum tue, kena check in guna application, then application tue akan beri satu Pic Code. So bila sampai ke kaunter self check in, just halakan phone ker scanner, so automatik dia akan print boarding pass. Sangat cepat.


Actually tak la sunyi sangatm cuz flight ke penang banyak bebudak UNIMAS, senang jer nak detect, mostly pompuan mesti guna beg galas UNIMAS. Aku pun poyo la skit " eh UNIMAS jugak errr" hahaha


Masa lam flight tue Ya Allah, bergoyang giler, macam nak jatuh flight tue. Turbulence dalam fifteen minutes, lantak lak ko, aku dah kenyang makan nasi bryani lam flight tadi, so aku tido jer, cian chinese sbelah aku, terkejut dia dari tido time flight gegar.  Gegar je pun, jangan jatuh sudah..


Dalam dua jam sampai gak Penang...

View Penang dari atas flight sangat sangat sangat Unik and cantik.. Tak tau nak describe cam ne, cantiklahh. 


FYI, first time aku pergi Penang International Airport, actually dalam renovation. Tapi tengok, design baru macam airport Kuching. Well, part yang best, aku punya tunggu mak aku datang rupanya bukan mak aku datang tapi Driver yang datang. FYI, bukan driver aku, aku tak kaya. Tapi driver kawan mak aku.


Kawan mak aku tue, wife kepada ketua daerah kat penang tue, so atas jasa baik dia driver dia datang jemput aku, well, merasa jugak aku jadi orang kaya.hahahah LOL


Perkara pertaman aku serang masa turun Penang adalah, cari kedai nasi. " Ya Allah" puas betoi, dah lama aku tak makan sedap.. Kena sambal belacan, ikan bakar, wahhhhh sedap lahhh. 


Apapun, still have no idea ape nak buat time cuti nie..uuhuhuh


Ps : Hati aku sangat tak tenang masa departure, ye lah beg aku dah la of course OVER limit, so disebabkan kelalaian krew air asia, aku terlepas, kalau tak mati aku nak bayar duit luggage. Tak mampu duit tak der doeh.


pIcTuReS AnD sToRiEs tO sHoW:



Sampai aiporrt terlalu awal, so sangat lengang time nie, aku pun bosan, so ape lagi tangkap gambar sorang sorang la. Lantak la, bukan orang nampak.


Still in renovation, tapi airport nie lagi besar la dari Kuching Airport. Plus, airport nie betul betul tepi Laut. 


flight plane aku naik, yang bagus nyer, kat airport sini boleh guna skybridge so x yah la jalan kat bawah. Pelik la, airport Kuching x leh guna, walaupun ada, sama la dengan LCCT. Tapi stakat experience aku, just airport Penang and Alor Star je yang boleh guna skybridge for Air Asia. Asal?? airport Tax murah kot.


Actually, aku gelak sebentar masa ternampak plane FireFly, kecik la, siap guna kipas lagi, mesti gegar nak mampus dalam flight tue, yer la, skang cuaca tak elok. So, sape yang lemah semangat tue, elak kan FireFly ok, kalau tak Roller Coster dalam tueh. Tapi next time balik, aku nak try FireFly.hahaha


View, Penang, tempat favourite aku bercuti. Banyak memori kat sini nieh. Pic nie aku snap time atas jambatan Pulau Pinang. Makin maju Penang nie, sepuluh tahun lagi bileh lawan KL nieh. 


Snap masa tunggu diambil.. Maaf, perasan skejap time nieh.

No comments:

Post a Comment